سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های فوری هستند

سازمان ملل اعلام کرد، بیش از سه چهارم یمنی‌ها اکنون احتیاج مبرم به کمک‌های انسانی همزمان با تداوم جنگ در این کشور دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر حدود 8.4 میلیون یمنی با خطر قحطی روبرو هستند در حالی که این میزان در سال 2017 معادل 6.8 میلیون تن بود.
آنگونه که سازمان ملل اعلام کرده حدود 22.2 میلیون نفر از جمعیت 29 میلیون نفری یمن معادل 76 درصد جمعیت این کشور وابسته به نوعی کمک هستند و تعداد این نیازمندان در طی شش ماه گذشته افزایش یک و نیم میلیون نفری داشته است.
با این حال تلاش‌های سازمان ملل برای رسیدگی به بحران انسانی یمن که از آن به عنوان بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان یاد شده از بابت محاصره فلج‌کننده بنادر یمن از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان با اخلال جدی مواجه شده است.


بعد از آنکه در ماه نوامبر(آبان) شبه‌نظامیان حوثی یمن با موشکی فرودگاه شهر ریاض را مورد حمله قرار دادند ائتلاف تحت رهبری عربستان حتی تحویل کمک‌های سازمان ملل به این کشور را نیز متوقف کرد اما بعدا کمی آن را تخفیف داد.
روز دوشنبه یک کشتی حامل چهار جرثقیل متحرک که چندین ماه با ممنوعیت‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان مواجه شده بود توانست سرانجام در بندر حدیده یمن پهلو بگیرد.
حدود 70 درصد واردات یمن از طریق حدیده انجام می‌شود و استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: این جرثقیل‌ها به میزان چشمگیری تخلیه محموله‌های کمک‌های انسانی را تسریع خواهند کرد.او گفت: این جرثقیل‌ها اجازه به تحویل سریع‌تر کمک‌های امدادی برای خانواده‌های گرفتار یمنی خواهند داد.
اما مقام‌های امدادرسان سازمان ملل هشدار دادند که حتی با وجود برداشته شدن محاصره‌ها تحویل کمک‌ها به جنگنده‌های یمنی یک چالش بزرگ خواهد بود.
در همین حال رژیم سعودی مناطق غیر نظامی در استان صعده واقع در مرزهای جنوبی این کشور با یمن را با موشک و توپخانه هدف قرار داد.
به گزارش شبکه خبری المسیره، در این حملات به شماری از خانه‌ها و مزارع کشاورزی مردم خسارت‌هایی وارد شد.در این حملات همچنین منطقه غور شهرستان مرزی غمر با چند راکت و گلوله توپ هدف قرار گرفت.
شهرستان‌های مرزی شدا، رازح، الظاهر و منبه تاکنون بارها هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش عربستان قرارگرفته و صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید ایرباس بر تحویل هواپیماهای سفارش داده شده ایران دکتر روحانی در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی: مجالس اسلامی برادرانه و در مسیر اتحاد توسعه محور جهان اسلام تلاش کنند حکایت شهادت شهید نواب صفوی از زبان جوانترین عضو جمعیت فدائیان اسلام ادامه اعتراض‌ها به حضور نتانیاهو در هند همزمان با امضای 9 قرارداد میان دهلی و تل آویو رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی: آماده‌ایم حتی با کسانی که در دنیای اسلام صریحاً با ما دشمنی کردند برادرانه برخورد کنیم وزیر اطلاعات: انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی نشود ربیعی: انتقال محموله نفتی به کره شمالی و شلیک موشک به سانچی، داستانسرایی و دروغی بسیار آشکار است سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های فوری هستند لیبرمن: تا یک سال دیگر هیچ تونلی در مرزهای غزه باقی نمی‌ماند فرزندان مارتین لوترکینگ اظهارات ترامپ درباره کشورهای آفریقایی را محکوم کردند اختلافات مرزی چین و هند باز هم شدت گرفت حزب بارزانی انتخابات مجلس عراق در کرکوک را تحریم کرد اتحادیه اروپا: انگلیس هنوز هم می‌تواند بریگزیت را نادیده بگیرد آمریکا و احیاء مجدد تروریسم